VCMO

b8 02

Henrik Falk

11.05.2013 09:14:44

d. 16/6 er der tur til Hallandsäsen hvor der er nogle helt fantastikse bakker og super smukt cykelterræn, Det koster 350 kr, vi bliver kørt derop i bus af Lyngby Turistfart som også har trailer til alle cyklerne.

pr.11/5 har Panton, Allan H, Casper og Falk meldt sig.

Her lidt inspiration: http://www.danskebjerge.dk/artikler-sydsverige.htm

Det kræver tilmelding til undertegnede og du kan forvente at vi skal tidligt afsted.

PS. Man skal bruge lidt lavere gear end ved Söderäsen, da der generelt er lidt stejlere.

03.03.2013 20:09:13

Søndag var vi 7 mand til træning og selv om jeg personligt led fra start til slut og måtte dreje fra før tid så var det fedt at ses med drengene og få kørt første tur.

07.10.2012 10:25:14

4. og 5. oktober var der 24 timers cykelløb på cykelbanen i Ballerup for 12 mands firmahold.

Fra VCMO deltog Martin og Troels for Team Döhler imens Gregers samt undertegnede deltog for team A-Fys.

Det er stort arrangement med deltagelse af mange cykelkendiser samt også Kronprins Frederik.

Jeg hyggede mig gevaldigt med mine holdkammerater og nyd at race rundt på banen, det er hårdt at køre så intensivt i mange timer så god træning var det også.

Desvære styrtede jeg med kun 2 minnuter tilbage og var vidst mega heldig IKKE at brække noget, håber jeg er hurtigt klar igen.

Jeg er bestemt klar igen til næste år, for sjovt det var det.

23.09.2012 18:33:20

Stort Tillykke til Per Vinter som i dag blev nr. 2 i Greves licensløb som blev afholdt som 1 times gadeløb.

Per og jeg har kørt et par løb sammen i D klassen og han har vidst god form og gå på mod her i efteråret.

Tillykke Per.

Kommentarer 4

25.07.2012 18:25:46

Vejret var med os da vi pakkede billerne og kørte en tur til Havnsø for at mødes med vores guide Morten. Det holdt hele dagen så vi fik lov til at nyde samtlige bakker omkring Veddinge, Hørve, Asnæs og var det ellers hedder i lækker solskin og smukt det var der.

Vi var Per, Allan, Troels, Panton, Falken og vores guide Morte,

Der blev lagt blødt ud med lidt sightseing og pludselig stod så den første bakker foran os, puha de bakker er både stejlere og længere end var vi kan finde i Veksø og Ganløse. Resten af dagen kom bakkerne en efter en, Morten kørte os rundt i et lille område på kryds og tværs op, ned op ned puha, 100 km blev det til. Efter turen måtte vi fylde tanken op hos pandekagehuset.

Fedt område, der cykler jeg gerne lidt mere.

08.07.2012 14:55:49

Fjorden Rundt.

Vi var 8 mand der midt i en ferietid ville på langtur, først til Frederikssund, over sildebroen og som noget nyt videre nordpå til Jærgerspris ad udkendte veje gik det over stok og sten. Vi kørte ikke intervaller, men samtlige skiltespurter var fritlejde bare der blev samlet ordentligt op så alle kom ordentligt rundt og med på hjul.

128 km sat i banken på en dag kørt i bagende sol, let vind ahhhh, herligt :) også lige transporten til og fra så Hr. Elborg rundede de 162 km.

Vi havde også 2 med som kørte en lidt kortere tur.

30.05.2012 18:08:29

Chrono Cup er nu afsluttet og Henrik Panton kørte en rigtig god sidste afdeling og kom ind som nr. 37 ud af de 73 deltagere.

Håber du har fået god enkeltstarts træning ud af at deltage Henrik.

Nikolaj blev nr. 64, jeg kan se han gik nået ned på sidste omgang så mon ikke Nikolaj fortsatte sin seje træning frem imod sommerens Ironman.

26.05.2012 07:30:53

Torsdag d. 24 maj, trænede vi i lækkert solskin og træneren ville det således at jo flere bakker jo bedre, det blev både til Tyren i Ganløse, Søsum bakken og samtlige omkring ligende små som store. Herligt at cruse afsted i varmen.

30.04.2012 10:58:47

Klubben har haft 12 ryttere på Mallorca, 6 kvinder og 6 mænd. Vi var alle ude at cykle men med meget forskeligt niveau.

Der blev kørt alt fra 60 km til Pantons 660 km i løbet af ugen, så der er plads til alle og det er mere ferie end det er træningslejrer.

Af forskelige årsager boede vi i år på et nyt hotel og i et nyt område S'Arenal syd for lufthavnen. Prisen var en hel del højere end normalt, tilgengæld var hotelet også det bedste hidtil. Jeg håber dog vi kan vende tilbage til den billige udgave af turen.

Vi har spist rigtig god mad, drukket rigeligt med vin, øl og sangria. Så der er tid og plads til andet end Carbon, cykling og barberede mande ben.

De første dage var vejret blæsende og kun 13-16 grader, de sidste dage nåede vi heldigvis op på 24 lækkert. Solen skinner jo ofte på Mallorca så selv i køligt vejr er det et rigtigt lækkert sted at cykle.

En typisk dag på Mallorca står på ca. 100km med 2 cafe pauser undervejs, den ene til at spise bocadillos (sandwich) den anden til at drikke kaffe og ifølge Per Hansen kan man også nå en æblekage.

Mallorca er i marts og april et kæmpe cykel meka, der er ryttere overalt og man møder ofte nogle man kender hjemme fra danmark, der er fantastisk dejligt at cykle, gode bjerge som er hårde nok til rigtig god og spændende træning og så lige lidt lettere end f.eks alperne således at alle kan være med.

Nu er vi tilbage og i form til på fredag hvor anden afdeling af klubmesterskabet skal køres, glæder mig til at se om bjergbenene er klar.

19.04.2012 14:48:51

Når vi skal til Söderäsen køres der Giro i det jydske, er der nogen gode ide'er til hvordan vi kan følge lidt med ? Fjernsyn, internet ?

18.04.2012 13:53:46

Første afdeling af vores klubmesterskab er kørt, det kan der læses om andetsteds.

Panton var til start i Chronocup, som er en enkeltstarts cup der køres flere afdelinger på forskelige ruter og distance.

Resultat:

En lille video fra løbet.

Undertegnede var til start i første licensløb i D-klassen og det gik fint, sad med hjem men manglede det sidste form for at være med oppe foran hvor løbet jo skal køres.

10.04.2012 17:44:52

På trods af det noget kedelige vejr stillede 8 mand til træning, man kunne forveklse det med 200 rygcrawl men det var vcmo til cykel træning.

Vi kørte en lidt rolig lidt afkortet tur, dog med enkelte intervaler for dem som lystede. Det var fint at se gamle medlemmer dukke op, Benny var frisk og klar til Mallorca og endnu et nyt medlem var der også.

Velkommen til Carsten.

På vej mod Torslunde kørte vi det berygtede interval, først stak undertegnede, så var det Casper der prøvede men han var for stærk så ingen turde lade ham komme afsted, så var det Panton og Bjørn der prøvede men i finalen var det Allan "oksen fra Hammel" der med et solo angreb 1500 meter fra stregen kørte alene hjem i bedste Tom Bonen stil.

Hvis nogen synes vejret er lidt surt så tænk lige over at det kan være meget værere.

08.04.2012 09:57:07

Ja det var lidt af et syn man fik hvis man ellers var blandt dem som var tidligt oppe og gøre klar til dagens træning, der var hvidt af ny falden sne, lækkert for den som skal ud og kælke knap så fedt for dem som vil ud og cykle.

Der var 11 seje som trodsede kong vinter og kom ud på en god lang søndagstur, undervejs forsvandt sne'en og vi kørte hjem i lækker sol, men lidt koldt det var det da.

Velkommen til 2 nye friske ryttere Michael og Sune.

05.04.2012 10:37:05

Brrrrrrr... den koldeste april morgen i 9 år, det var faktisk så koldt at Allans nye cykel var blevet hjemme, den kan nemlig ikke tåle kulde. Vi havde en tur med masser af lækker sol og næsten ingen vind . 16 mand var mødt til træning, vi kørte roligt i samlet flok ud til Sankt Hans hvor dagens første interval blev kørt i 4 mandshold. I kattinge delte vi os i 2 grupper, Bo og Per kørte via lejre gruppe 2 og undertegnede kørte den lange tur via Gevninge, Kirke Såby osv. Det blev til et 3 cifret kilometer tal.

Nu skal der ses VM på banen (kom så Lasse Norman) og så videre til påskefrokost med der tilhørende "trille æg i skoven" konkurrence og god mad.

29.03.2012 18:55:21

Bikefit er blevet et moderne cykelord og flere (også her i klubben) har benyttet sig af profesionel hjælp til at få indstillet cyklen eller at blive bikefitet som det så moderne hedder.

En af mine gode bane venner har en rigtig god hjemmeside hvor man selv kan kaste sig ud i kunsten at indstille sin cykel.

25.03.2012 18:25:21

14 frisky ryttere var mødt til træning, selv om vi officielt først starter til april.

Rene havde glemt det med at havemøblerne skal frem og kom halsende i sidste øjeblik og sørme om han ikke også havde glemt penge til bageren hvor han ellers havde lovet kage. Godt at træneren havde penge på lommen.

Vi fik kørt den lange tur via Lejre og vejret var solskin og kun lidt vind.

Muligvis inspiret af alt det cykling man kan se i fjernsynet fortiden blev det kørt rigtig stærkt så ved Gammel Havdrup delte vi os i 2 grupper så der blev kørt hjem i 2 forskelige tempo'er.

På søndag skyder vi sæsonen igang for alvor og starter kl. 9 og går også igang med træning tirsdag og torsdag kl. 17:00

18.03.2012 12:33:30

6 friske gutter var klar til endnu engang vcmo træning. Inden turen havde frygten for regnvejr spøget hos os alle, men vi fik tørvejr og masser af kilometer i benene. Årets første rigtige interval blev også kørt og pyha det noget hårdt noget.