VCMO

b2_2

16.11.2010 22:17:46
Jens Ove Bay

Ja så er den foreløbelige oversigt over gennemførte Brevetter i 2010 kommet og efter gennemtælling af 23 A4 sider, mener jeg, at kunne tælle mig til en placering som nr.128.

Det burde være nok, så jeg håber jeg har talt rigtigt. .Den endelige liste udkommer først januar 2011, men så længe kan jeg nok ikke vente med at begynde træningen.

14.11.2010 15:02:18
Michael Gravlund

Det er dejligt at mødes med jer under andre forhold end på cyklen. Jeg hyggede mig og nød jeres selskab.... håber at I dukker op til vintertræningen om søndagene, så vi ka vise flaget i næste sæson. Der er jo nogle ting der skal sættes plads ( tænker på hold-matchen)

de besdste hilsner

Michael

Kommentarer 4

28.10.2010 13:21:17
Casper Christensen

Hej alle i dejlige drenge

Til dem der d.13 bare skal ligge på sofaen derhjemme og spændt glæde sig til aftenens fest er der her mulighed for at benytte ventetiden fornuftigt

www.cykelsportmessen.dk

jeg har ladet mig fortælle at der i år også bliver mulighed for at handle med flere af udstillerene.

/Casper

23.10.2010 16:51:08
Allan Hansen

Så er der fastsat datoer på Bella  Skilte Cups afdelinger, samt vores klubmesterskaber.

Bella Skilte cup:

20.05 2.afd. 8km bjergenkeltstart
21.08 3.afd. 20km enkeltstart
18.09 4.afd. 30km enkeltstart

Vi har rykket den sidste afdeling 1 uge frem, for ikke at komme i konflikt med VM linjeløbet. Der er måske nogle der skal kigge/hjælpe ved denne lille event i DK.

10.10.2010 18:02:48
Per W Hansen

Husk vi starter spinning på tirsdag d. 12.okt. fra 17.30 - 19.30

Per

08.10.2010 13:16:36
Henrik Falk

Per Hansen,  Alexander Baadh og Peter Hansen var onsdag d. 6 oktober til begynder træning på banen. De klarede sig alle godt og fandt hurtigt ud af at man godt kunne blive træt uden vind og bakker.

06.10.2010 14:57:45
Casper Christensen

Her lidt munter læsning til de kolde og blæsende efterårsaftner

Go vind og ses til klubfesten....

02.10.2010 17:38:13

Korrektion: Jeg tager alligevel ikke til Fyn

For lang tid siden foreslog Jesper at afslutte sæsonen med Alpetramp
Hvis vejret er nogenlunde overvejer jeg at tage til Fyn og køre det. Det er den 24. oktober.
Jeg har tidligere været med, og må sige, at det er et af de bedre motionsløb.

Er der andre der har mod på dette, eller er cyklen pakket ned for vinteren?

27.09.2010 19:04:40
Jesper Bech Petersen

Hej,

R3 model 2009, 61 cm (med er vel reelt 59 cm), fuld ultegra gruppe, fulcrum racing 3 hjul, 3T carbon forgaffel, sumo garbon sadelpind, 3T pro ergo styr + 3T tribøjle og 11-28 kassette også. Har kørt ca. 4.500 km.

Super cykel desværre bare for lille til mig.

Er du interesseret eller kender du nogen så ville det være en stor hjælp for mig.

Tak, Jesper

21.09.2010 19:04:10
Per Vinter

Hej alle

Til de af Jer som ikke skal køre enkeltstart på søndag, var det måske en mulighed at ligge vejen forbi Hedehusene/Fløng Cykelklub.

De afholder søndag d. 26 sept. cykelløb for alle licensryttere samt motionister uden licens. 1. præmien består af ikke mindre end kr. 1000. Team Cyclingshop stiller med 10 mand til start. Jeg stiller selvfølgelig også op for at forsvare VCMO's farver. Link til løbet http://hfck.dk/motionscykellob-2010/

Per Vinter

20.09.2010 17:23:06
Henrik Falk

Tillykke til Reino som har vundet C klassen samlet i Heino cup ved at vinde 3 ud af 4 afdelinger.

Det er en flot udvikling du har været igennem tillykke med det.

Henrik Falk-Sørensen

20.09.2010 11:47:32
Jesper Laursen

Hej alle

Jeg søger 2 testpersoner i forbindelse med lancering af et nyt "cykel-energi-produkt".

Da testen skal foregå under en træning udelukker det mig selv, da min cykel er sat pakket ned for vinteren.

Hvis 2 har lyst, må I gerne sende mig en email på jesper2625@hotmail.com, så kan vi aftale yderligere.

Håber nogen har lyst.

Derudover god vinter og tak for en god sæson. Kan desværre ikke deltage i klubfesten, da jeg er inviteret til 2x40 års fødselsdag. Men Henrik Falk har sagt, at han modtager min pris som den der vandt flest skilte-spurter i 2010...

Jesper

01.09.2010 12:21:44
Jens Ove Bay

Jeg tænkte jeg ville fortælle lidt om mit forsøg på at komme i betragtning til Paris.Brest-Paris. 2011

Da der er kommet nye kvalifikationsregler, blev jeg nød til at køre en fuld Brevetserie på 200, 300, 400, 600 km i år.

Desværre opdagede jeg de nye regler så sent så jeg måtte lægge 300, 400 og 600 km indenfor 3 uger. og da træningsindsatsen har været lidt mangelfuld de sidste 3 år, så har det været en lidt hård opgave.

200 blev kørt i juni, men i august skulle der så køres 300 d. 1 lørdag og 400 d. 2. lørdag for så at afslutte med 600 d. 4 lørdag. Jeg tænkte at det havde jeg gjort før så det gik nok igen. og 300 gig da også nogenlunde, selv om vægten havde sneget sig på 109 kg. og arrangøren havde fået stoppet over 2000 højdemeter ind på ruten.

Så derfor var jeg sådan set ved godt mod lørdag d.13/8 da jeg skulle køre 400 kim. selv om det regne lidt allerede om morgenen da vi startede fra Åmarkens station.

Og da jeg godt vidste, at jeg nok var langsomste rytter, så var taktikken at sidde på cyklen fremfor at holde pauser, og da det regnede ret meget så punkterede alle undtagen mig flere gange( jeg kører jo på Schwalbe durano plus) så jeg lå faktisk forrest efter 180 km. og her blev det pludselig klart for mig at det her nok var det kedeligste jeg nogensinde havde lavet. vejen mellem Skelskør og Kalundborg er en hovedvej, og da det regnede havde jeg kasket på så jeg havde kun set vej og forhjul i flere timer. Samtidig havde jeg en del problemer med mit arbejde, så det kom til at virke helt meningsløst at cykle, så da jeg så et skilt med 9 km. til Korsør, så drejede jeg af og kørte til stationen og tog toget hjem. hvor jeg så kunne se på tv at det regnede en smule i Nordsjælland, som de andre skulle til på ruten.

Jeg skrev så en mail til Hans Jørgen (arrangøren af Brevetterne) om at jeg nok heller ikke kom til 600 km. da jeg alligevel ikke kunne kvalificere mig til PBP, og fik dagen efter en meget sød mail fra ham om, at jjeg måske kunne komme i betragtning hvis jeg gennemførte 600 og derefter kørte de sidste 2 x 200, da jeg så ville være blandt de forreste der havde kørt 400 km. Og der fulgte også gode råd med om ,hvordan jeg skulle gøre når jeg nu ikke var i form, og da Anja samtidig sagde at hun "gerne" ville komme ud på ruten og være på et hotel, så jeg ku holde en pause undervejs, så måtte jeg jo prøve, og derfor stillede jeg til start lørdag d.28/8 kl.7 og efter 622 kørte kilometer og 38 timer og 55 minutter kom jeg så i mål som sidste mand, men jeg havde osse kørt 540 km alene. så nu mangler jeg at køre de 2 x 200, som skal kører sidst i september.

Så samlet kørsel på cykel i år 3500 km, heraf 4x Bellacup løb, Vättern rundt og 1300 kørte brevet km. så under 200 km træning er jo ikke noget at prale af, det klarer man vist ikke PBP med:)

hilsen

Jens Ove

31.08.2010 13:40:15
Henrik Kottal Panton

Hej allesammen,

Jeg tager til Fyn på lørdag den 4/9 for at køre enkeltstart, så der er plads til flere i bilen og 2 ekstra cykler, hvis I er interesserede?!

Jeg har checket, at man kan meldes til på dagen, det kan ske fra kl 13.00

Prøv at checke linket ud og vend tilbage på 20909316

Venlig hilsen

Henrik Panton

29.08.2010 18:45:54
Henrik Falk

Henrik Panton har deltaget i 30 km enkeltstart ved landsstævnet for motionister på fyn, Henrik kørte på 48:04 og blev nr. 7 ud af 30 deltagere.

Flot kørt Henrik du ser klar ud til finalen i klubmesterskabet hvor der er en spændende dyst om guldet.

Henrik Falk-Sørensen

25.08.2010 17:32:06
Henrik Falk

Tak til Allan og Alexander for super gode billeder fra sidste afdeling af Bellaskiltecup.

Det blev et dejligt hårdt løb med en fed gang blæst som for en gang skyld sørgede for at vi kom lidt spredt hjem.

22.08.2010 17:14:21
søren thode

hej nikolaj  det er bare for sejt

hilsen søren thode

15.08.2010 16:50:16

Nikolaj Bjerringfelt har netop gennemført Copenhagen Challenge i tiden 12:34:01
Det er en kæmpe bedrift. Stort tillykke.

3.8km svømning
180 km på cykel (enkeltstart)
42.2 Km løb
- Det sætter vores holdmatch på 60km lidt i relief

Kommentarer 4

12.08.2010 11:54:21
Jens Ove Bay

Jeg må give Jesper ret i at vejbelægningen viste sig at være ret farlig, og det er selvfølgelig uheldigt, og der burde have været fyldt jord i hullerne, eller de budre have været bedre markeret.

I forhold til rutens "sværhedsgrad", så synes jeg,  at det netop er et gode, at der er en forskellighed fra afdeling til afdeling, da det eller altid ville være den samme type rytter der kan klare sig godt. Kørsel i sving er osse en kunst, selv blev jeg uhjælpelig sat pga. et sving.

Hilsen

Jens Ove

11.08.2010 16:29:02
Michael Jarlbæk

Jeg syntes generelt at løbet er rigtig godt afviklet. Huller i vejen og grus i svingene varierer og vil nok være ret svære helt at undgå. De poster der stilles op er frivillige. Jeg bemærkede at en af posterne fik en ordentlig verbal omgang fra en rytter i min afdeling (4), da vi passerede fordi vedkommende ikke stod rigtigt.

Her syntes jeg vi skal huske på at det er frivilligt arbejde og at kritik af denne art burde formidles til dem der ansvarlige for posterne. Når det kommer til stykket, så er vi selv ansvarlige for at køre efter forholdene.

Og så lige lidt forfængelighed her på falderebet. Jeg kørte sgu ikke næsten en hel omgang alene. Næ det var hele 2½ omgang.